Литургија недељом у 9:00, суботом и празницима у 7:30 • Јутрење у 7:30 • Вечерње у 18:00 • Бденије суботом у 18:00

Пастирско писмо

Службе у Цркви - Народ Божији

А ви сте род изабрани, царско свештенство, народ свети, народ задобијен, да објавите врлине Онога који вас дозва из таме на чудесну светлост своју“ (1. Петр. 2,9).

Народ Божји (лаос – лаици) је четврти елемент структуре Цркве и њеног литургијског идентитета. Ова служба стоји у нераскидивом јединству са другим службама и оне извиру из ње. У ширем смислу, Народу Божјем припадају све службе у Цркви, целокупна јерархија, а у ужем, то су сви људи који су примили Свету Тајну Крштења а не припадају свештенству тј јерархији. Дух Свети кроз лаике, крштене људе, конституише Цркву а улога лаика се пројављује кроз литургијско сабрање. Тако, само име Литургија (ергон ту лау) на грчком језику означава „дело Народа Божјег.“ Лаици су активни учесник Литургије и темељ Цркве кроз које делује Дух Свети и пројављује је као Тело Христово и икону Царства Божјег ( „Јер где су два или три сабрана у име моје, онде сам и ја међу њима,“ Мт.18, 20). Лаици у свакој локалној евхаристијској заједници, иконизују сав Народ Божји који ће Христос сабрати на једно место у дан свог Другог доласка.

Служба Народа Божјег свој видљиви израз има у богослужбеним одговорима АМИН (Нека тако буде) и АКСИОС (Достојан). На „Амину“ лаоса темељи се свака словесна служба у Цркви, а на „Аксиосу“ свако рукоположење. Кроз ове одговоре препознаје се служба лаика и воља Духа Светог, кроз које се врши принос Дарова у Литургији, Свете Тајне и обреди. То је саборни одговор Цркве и тиме су лаици „царско свештенство“ и „народ свети.“

Народ Божји у Цркви је Нови Израиљ – „род изабрани,“ што није само историјски наставак и надоградња Старозаветног Израиља, већ пуноћа и испуњење историје спасења. Народ Божји је заједница крштених у име Оца и Сина и Светога Духа и у њу су призвани сви народи и сваки човек, јер само унутар ње је могуће спасење од греха и смрти. Народ Божји је предукус и предокушава Царство Божје унутар Литургије и сведочи свету благовест Васкрсења Господа Исуса Христа и победу над грехом и смрћу. Овај Народ „пребива у овом свету али није од овога света,“ а дела његова препознају се у свету љубављу и милосрђем, непрестаном службом Богу и људима.

Протонамесник Александар Вучај